Oppdatering!

Nå er det over et år siden jeg har skrevet noe inne på bloggen her så da tenker jeg det er greit med en oppdatering.

– Vi har hatt et heftig år med Shensi. Hun har vært veldig syk, og vi var på nippet til å avlive henne for noen mnd siden. Vi har vært hos forskjellige veterinærer og ingen fant ut hva som feiler henne, og det har vi forsåvidt ikke enda heller, men det vi vet er at det er noe hormonelt og antageligvis i forbindelse med løpetid. Vi reiste tilogmed til veterinærhøgskolen i Oslo med henne. De var skråsikre på å finne ut hva som feilet henne, men det gjorde de ikke… Litt senere bestemte vi oss for å ta CT av henne, ikke det heller viste noe særlig bortsett fra at hun har noen feilkoblede blodårer, men ikke noe som kan forklare tilstanden hennes. Vi hadde noen dager før det hadde vi satt opp time til avliving. Dette var det siste vi skulle gjøre før hun skulle få slippe. Etter at svarene kom, avventet vi avlivingen litt og plutselig av ut av det blå ble hun seg selv igjen! Jeg grøsser ved tanken på at vi skulle til å avlive henne! Noen mnd senere fikk hun løpetid igjen og det samme skjedde på nytt. Hun ble slapp, drakk mye og var ikke den gode gamle Shensi… Nå har vi kjemisk kastrert henne for å se om det blir en bedring, men oppi alt dette styret fikk hun nå en kraftig irritasjon i mage og tarm. Hun får kortison nå, og virker kvikkere, så nå er det bare å vente og se egentlig. Håper dette hjelper prinsessa!

– Sist vår/sommer fikk jeg påvist morbus crohn/crohns sykdom. Jeg har vært ganske syk og gikk ned flere kilo pga dette. Nå får jeg medisiner som jeg går på daglig, pluss at jeg får medisin intravenøst på sykehuset hver 6-8 uke. Dette har hjulpet meg mye og vekta har kommet opp i det normale igjen.

– Tidligere i år fant vi en kul på Bamse. Den ble fjernet og undersøkt og var heldigvis godartet! Ellers er han frisk og rask.

– Kattunger, ja vi er fosterhjem for dyrebeskyttelsen fremdeles. Synes det er herlig å gi de små en plass og vokse opp på før de får seg et nytt hjem. Per dags dato har vi tre kattunger her. To på ca 5 mnd og en på ca 5 uker. Den lille trenger mye omsorg og er veldig avhengig av oss. Gruer meg hver gang de drar, blir veldig glad i dem… Små gullungene!

– Det kommer en valp til oss om under to uker! En liten lundehund/buhund mix. Dette er et krysningsprosjekt via Norsk Lundehundklubb i samarbeid med NKK for å øke den genetiske variasjonen på rasen. Dette kommer jeg tilbake til i et eget innlegg.

Det har vært ganske heftig det siste året og er vel derfor jeg heller ikke har satt meg noe mer inn i bloggen.

Dette innlegget ble publisert i Bamse, Banzai, Diverse, Hund, Katt, Kattunger, Shensi og merket med , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

1 svar til Oppdatering!

  1. marit johansen sier:

    håper 2015 blir bedre for dere :) dere er tøffe og veldig flinke i alt dere gjør <3 glad i dere

Legg igjen en kommentar